tor. Maj 28th, 2024

Ker je dolgo pričakovana poletna sezona končno v polnem zamahu, verjetno storite vse, da bi izkoristili daljše dni, toplejše temperature in tople sončne žarke.

Ampak tudi če ni ničesar tako prijetnega kot odvreči plasti oblačil, se odpraviti na plažo in uživati v sončnih žarkih, lahko prevelika izpostavljenost soncu škoduje vaši koži in poveča tveganje za razvoj kožnega raka.

Čeprav je res, da je izpostavljanje kože 10-15 minut soncu na dan najboljši način za povečanje ravni vitamina D, pa lahko ultravijolični žarki sonca v samo 15 minutah poškodujejo vašo nezaščiteno kožo.

Na srečo lahko naredite veliko, da ohranite zdravo kožo in jo zaščitite pred škodljivimi UV žarki skozi tople poletne mesece in še naprej. Tu je nekaj najboljših nasvetov.

  1. Nanesite (in ponovno nanesite) sončno kremo

Vključitev sončne kreme v svojo dnevno nego kože je eden najpreprostejših in najučinkovitejših načinov za zaščito kože poleti, ko so dnevi daljši, sončni žarki intenzivnejši in je verjetnost, da boste več časa preživeli na prostem, večja.

Če je oblačno ali se ne nameravate veliko zadrževati zunaj, je sončna krema z zaščitnim faktorjem širokopasovnega delovanja UVA/UVB in SPF 15 ali več dovolj zaščite. Če pa nameravate preživeti veliko časa na soncu, izberite sončno kremo z zaščitnim faktorjem vsaj 30.

Pravilna uporaba pomeni zadostno nanašanje sončne kreme na vse dele izpostavljene kože, vključno s obrazom, vratom, ušesi, hrbtno stranjo rok in vrhom stopal, če nosite odprte čevlje.

Ker se sončna krema sčasoma izpere in v vodi, jo nanesite vsaki dve uri ali takoj po plavanju ali pretiranem potenju.

2. Izogibajte se soncu opoldne

Lažje rečeno kot storjeno, kajne? Kljub temu lahko, ko gre za zaščito kože in ohranjanje njenega zdravja skozi vroče poletne mesece, bistveno prispevate k zdravju kože, če ostanete v notranjosti – ali vsaj v senci – med 10. in 16. uro, ko so škodljivi UV žarki močnejši in neposrednejši.

Zadrževanje v senci je zelo koristno, vendar kljub temu nosite sončno kremo, da zaščitite izpostavljeno kožo pred UV svetlobo, ki lahko še vedno doseže vašo kožo.

3. Zaščitite se z oblačili!

Še en način za zaščito kože pred škodljivimi UV žarki – in da se izognete vsakodnevnemu nanosu velikih količin sončne kreme – je nošenje oblačil in dodatkov, ki zagotavljajo večjo pokritost.

Ohranjajte se hladne in zaščitite kožo, ko temperature narastejo, tako da nosite oblačila iz trdno tkanega, zračnega materiala, kot sta bombaž ali lan. Izberite ohlapne in lahke dolgimi rokavi, hlače ali dolge krila namesto majic brez rokavov in kratkih hlač ter ne pozabite zaščititi kože na obrazu z širokorebrenim klobukom.

4. Ohranjajte dobro hidracijo

Čeprav se vedno trudite, da ohranjate ustrezno hidracijo, je to še posebej pomembno poleti, ko vroči, vlažni dnevi pospešijo izgubo vode, kar pripelje do dehidracije tako vašega telesa kot kože.

V nasprotju s splošnim prepričanjem, za ohranjanje hidracije ni potrebno ves dan spremljati količine popite vode. Namesto tega se ravnajte po barvi svojega urina – če je svetlo rumen ali prozoren, ste hidrirani, če pa je moten ali temno rumen, ste dehidrirani. Ciljajte, da bo barva vašega urina čim svetlejša ves dan, vsak dan.

Čeprav vsi tekoči napitki štejejo za vnos tekočine, je voda vedno bolj zdrava izbira kot soda, sok ali katera koli druga sladka pijača. Če želite mehurčke, poskusite s kombucho. Če želite malo več okusa, stisnite svež limonin, limetin ali pomarančni sok v kozarec.

In ne pozabite, da vam lahko tudi prehrana pomaga ohranjati hidracijo, če uživate dovolj svežega sadja in zelenjave. Poleg tega, da so dober vir vode, poletne dobrote, kot so melona, lubenica, borovnice, kumare in paradižniki, vsebujejo tudi antioksidante, ki ščitijo vašo kožo pred prostimi radikali.

5. Ne pozabite na kolagen

UV-žarki lahko poškodujejo kolagen v koži, kar vodi v prezgodnje staranje kože, gubice, pigmentne madeže in izgubo elastičnosti. Uživanje kolagena lahko pomaga pri zaščiti kože pred škodljivimi učinki sonca ter ohranjanju zdrave in mladostne kože tudi poleti.

kolagen shot

Poleti se zaradi visokih temperatur in izpostavljenosti soncu pogosto poveča izguba tekočine iz telesa, kar lahko vpliva na hidracijo kože. Kolagen lahko prispeva k hidraciji kože in ohranjanju njenega naravnega sijaja ter elastičnosti.

By GaiaSLO

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja